Kia Niro: Konečně víme všechno. Také o elektrické verzi

- Komerční sdělení -aktuality

Druhá generace Nira odhalila všechna tajemství. Hybridy budou couvat jen na elektřinu a elektrické e-Niro zvládne o 30 km víc.

Niro zůstalo kompaktním crossoverem. Akcentuje však více aerodynamiku. Přední maska ​​využívá úzký „tygří nos“ a níže umístěná světla. Elektrické e-Niro přidává centrálně umístěný konektor.
Niro bylo pro Kiu velmi důležité. Tento crossover z roku 2016 byl totiž prvním modelem vyvinutým výhradně pro alternativní pohony. Dostalo hybridní, plug-in hybridní i čistě elektrickou technologii. A přestože má Kia v nabídce novou elektrickou EV-šestku, s Nirem to nevzdala. Vyvinula druhou generaci, kterou představila už loni. A opět se třemi druhy elektrifikovaných pohonů. Díky tomu bude Niro a zejména e-Niro nadále vstupní branou Kie do světa alternativních pohonů. To, co však Kia tajila až dosud, byly právě provozní údaje. Ale protože Niro brzy zamíří k prvním zákazníkům, padla i poslední tajemství.

Základní a nejdostupnější verzí Nira bude Niro HEV, tedy full-hybrid. Spojuje modernizovaný atmosférický čtyřválec 1,6 GDI Smartstream o výkonu 77 kW se sníženým třením, i díky novým kuličkovým ložiskům, se synchronním elektromotorem o výkonu 32 kW. Systémový výkon 103 kW zpracovává nová 6-stupňová dvouspojková převodovka 6DCT s odstraněnou „zpátečkou“. O zpětný chod se totiž postará vždy jen elektromotor. I proto je převodovka o 2,3 kg lehčí. Hybrid dosahuje maximální rychlosti 165 km/h, z 0 na 100 km/h zrychlí za 10,4 sekundy.

Nejzajímavějším prvkem designu je robustní zadní sloupek s kontrastním lakováním a integrovanými světly. Na výběr bude až devět barev karoserie, šest barev sloupku a tři povrchové úpravy plastových ochranných prvků.

Nabíjecí plug-in hybridní Niro PHEV používá stejný spalovací motor i tu samou převodovku, ale výkon jeho elektromotoru narostl na 62 kW a maximální systémový výkon na 134 kW. To znamená výrazné zvýšení. Dříve mělo Niro PHEV jen 103 kW. Rozdíl je samozřejmě iv kapacitě akumulátoru. Zatímco u hybridu si vystačí s malou baterií o kapacitě 1,32 kWh, která zajišťuje jen krátké elektrické jízdní úseky, nabíjecí hybrid má baterii o kapacitě 11,1 kWh. V tomto případě došlo mezigeneračně ke zlepšení o 2,2 kWh. Kia tak slibuje čistě elektrický dojezd do vzdálenosti 65 km.

Další články autora

Comments

Mohlo by se vám líbit

Reklama

- Komerční sdělení -PR článek